Monday, May 31, 2010

0

Too Weak

  • Monday, May 31, 2010
  • Ibnu Mahmud Al-Shirazy
  • Share


  • Sebagai seorang muslim kita perlu berhemah dalam menegur orang lain, tapi kali ini saya tak boleh berhemah dan bertolak ansur lagi dengan pak cik kita ini.

    Bayangkan semua orang dah sibuk dengan isu serangan yahudi terhadap bantuan kemanusiaan Gaza. Pak cik kita ini diam shj sibuk pula dengan benda lain. Naik darah juga dengar dia buat perangai macam tu.

    Entahlah dia ada otak ke tak ade. Tak jadi PM kalu tak ade otak.

    Dia takut dengan APCO + US kot. Sebab dia bagi sidang media mengutuk israel pun lewat tengah malam semalam. Ini jelas dia masih tertunggu-tunggu pihak APCO bagi nasihat kat dia macam mane nak susun ayat supaya jaga hati APCO + US. Menteri luar Malaysia pun tidur awal (Bahang Tanoh/tidur lena).

    Dia tak sedar ke ada wakil dari Malaysia yang ada atas kapal tu. (Bengong betul).

    Tak tahan dah ni. First time ni, emotional sangat dengar isu ini.

    Kalau saya tahu macam mane nak buat Bom Atom or Bom Nuklear, Semalam lagi negara haram Israel tu punoh jahanam. Dr Yusuf Al-Qardhawi kan dah bagi fatwa bahawa darah orang yahudi tu adalah halal untuk dibunuh.

    Lama dah kita ini asyik berunding secara damai, baik dan lemah lembut. Antaranya bagi memorandum, tak pe kira ok dah tu sebagai satu usaha walaupun nampak macam kecil. Tapi rasanya orang atasan duta-duta Amerika bukan baca pun, entah2 dia koyak-koyakan and then masuk dalam tong sampah. Bukan kita tak tahu macam mana perangai golongan ini.

    Nampak gaya saya ini macam golongan yang terlalu tergesa-gesa sebagai mana seorang sahabat Imam Hassan Al-Banna dulu. Tapi bagi saya, rasanya tak. Sebab dulu Sultan Mohammad Al-Fateh pun buat persiapan seperti teknologi meriam yang canggih pada masa itu untuk menakluki Kota Konstantinopel, so apa salahnya kalau saya nak buat bom atom atau apa2 sama dengannya. Isu negara demokrasi pula kata orang lain.

    Wahai sahabat2 belajar la rajin2 supaya boleh faham pelajaran kita dengan sebaik-baiknya. Ilmu ini kita akan sumbangkan untuk memajukan Islam. jangan malas2, kalu mu bahang tanoh gak punoh la kite, sedap mulut mu kecek.

    Tapi satu je nak pesan, orang palestin yang duduk dalam negara ni jangan sombong2 ok. Jangan jalan sampai tak nampak orang.

    0 Responses to “Too Weak”

    Post a Comment

    Subscribe