Sunday, February 8, 2009

0

PEMUDA HARAPAN NISTA

  • Sunday, February 8, 2009
  • Ibnu Mahmud Al-Shirazy
  • Share
  • Sedar atau tak sedar ramai di kalangan kita yang telah terjebak dalam jerat licik orang yahudi, senang atau kerap kali kita melihat para remaja sekarang terutamanya lebih cenderung kepada dunia hendonisme atau dala bahasa yang mudahnya budaya berhibur yang melampau, cuba perhatikan kawan-kawan kita sendiri, ramai di antara mereka yang memilih untuk menggunkan nada handset yang berunsurkan nyanian.

    Tidak kurang juga yang terperangkap dalam dunia percintaan antara lelaki dan perempuan, sehingga ramai di antara mereka sanggup berbelanja besar semata-mata untuk topup kan handset untuk melayan pasangan haram masin-masing. Bagi penulis sendiri, perkara ini boleh di kategorikan dalam erti kata pembaziran dan melanggar hukum-hukum Allah s.w.t yang mana mengharamkan pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan. Sebenarnya mereka ini belum ada jaminan pun akan berkahwin nanti malah ramai yang berpisah pada akhirnya.

    Di samping itu, dalam kita mencari pasangan hidup ini, perlilah dengan berhati-hati supaya kelak tidak ada penyesalan, pada hemat saya sendiri, lelaki atau perempuan yang suka buka friendster dan cari orang yang lain jantina, mereka ini akan berjumpa sesama mereka juga, ibaratnya:

    "seperti cincin atau berlian yang murah dan diletakkan oleh si penjual di luar kotak cermin dan dah ramai orang sentuh-sentuh dan sememangnya dah menjadi kotor dan sebahagiannya dah menghakis... dalam kata yang mudah...( murah sangat atau untuk barang lelong..)."

    Oleh itu, fikir-fikirkan lah nak jadi yang mana satu... barangan lelong atau yang mahal dan tersimpan elok dalam kotak kaca yang berkunci rapi... dalam Al-Quran sendiri telah menyebut dalam Surah An-Nur bahawa lelaki yang baik itu untuk perempuann yang baik dan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik dan begitulah sebaliknya.... kalau pilih tak baik so, preparelah kena baling periuk atau belanga oleh isteri/suami anda.....

    Muhasabahlah diri masing-masing...

    0 Responses to “PEMUDA HARAPAN NISTA”

    Post a Comment

    Subscribe